Vaak zijn er vragen waarbij de consument er niet zelf uit komt, zij hebben hulp nodig bij een bepaalde service omdat zelf niet lukt. Om die reden bestaat er de klantenservice, hier kan naar gebeld worden door de klant en zij wordt dan geholpen via de telefoon. Dit heeft zo zijn voordelen, namelijk dat de klant direct 1 op 1 contact heeft, direct hulp en eventuele begeleiding in het vervolg een bepaald proces. Vaak zitten deze services geconcentreerd in callcenters, dit is een centrum waarbij meerdere bedrijven hun klantenservice hebben geplaatst. Hier worden mensen opgeleid om de klanten beter te helpen, een goede klantenservice heeft een positief effect op het bedrijf. Maar voor veel bedrijven kan dit toch een aardige kosten post worden. Daarom hebben verschillende multinationals besloten om hun klantenservice uit te besteden in andere landen. Landen waar de lonen wat lager liggen. Een voorbeeld van een dergelijk land is India. India is een land waar het loon laag ligt en er is veel werkkracht. Ook mede doordat India een kolonie is geweest van Groot Brittannië spreken veel Indiase mensen redelijk tot goed Engels. Toch kan er een grote kloof ontstaan tussen het bedrijf en de klanten. De cultuur in het westen is toch anders dan in India, ook kunnen sommige taal problemen ook zorgen voor vertraging van het proces. Waardoor het bedrijf onbedoeld negatief kan woorden ervaren. Toch is outsourcing ook mogelijk voor kleine bedrijven of zelfs voor 1 persoon. Zo bestaat er de service van Bizziphone, dit bedrijf specialiseert zich in telefoonservice. Zo kunnen zij zorgen voor een inbound callcenter, dit betekend dat u of uw bedrijf gebeld wordt en dat Bizziphone de telefoon opneemt. Hierbij voeren zij gesprekken uit namens uw bedrijf waardoor u ongestoord aan het werk kan. U krijgt vervolgens hier een melding van en zo kunt zelf beslissen of u dit gesprek wilt aannemen. |
http://bizziphone.com |