Thuis winkel
Image default
Aanbiedingen

Internetmarketingtrends 2020

De huidige trend in online marketing is een diepgaande benadering van publieksonderzoek en het creëren van de meest comfortabele en gedenkwaardige ervaring. Consumenten die ooit immuniteit voor tv-reclame ontwikkelden, zijn een strenge en wantrouwende criticus op internet geworden. Als u ervoor zorgt dat ze u vertrouwen en actie ondernemen, zal dit een enorme sprong voorwaarts maken in het begrijpen van de context van besluitvorming. Tegelijkertijd zal het nodig zijn om nieuwe technologische oplossingen onder de knie te krijgen en zich aan te passen aan de snelle ontwikkeling van kunstmatige intelligentie. Succes kan alleen worden bereikt door technologische innovaties te verweven met een creatieve aanpak bij het bouwen van een promotiestrategie.

Een van de meest serieuze evenementen voor zoekmachineoptimalisatie in 2020, zou de lancering van nieuwe algoritmen voor het werk van de toonaangevende zoekmachines Google Bert moeten benadrukken, evenals het verschijnen van turbopagina’s voor lijsten van online winkels. Laten we elk van deze gebeurtenissen in meer detail bekijken.

Google Bert

Het nieuwe algoritme voor het genereren van zoekresultaten van de Amerikaanse zoekgigant is gebaseerd op neurale netwerken en is ontworpen om natuurlijke taal beter te verwerken en de context van een zoekopdracht te onderscheiden. Om het simpel te zeggen, Bert concentreert zich op de context en alle woorden eromheen, de aanwezigheid van een trefwoord in de tekst is van weinig belang. Dit zou Google in staat moeten stellen om de meest relevante SERP’s te leveren. Het voormalige RankBrain-algoritme hield bij het genereren van zoekresultaten rekening met de resultaten van eerdere zoekopdrachten, terwijl Bert alle inhoud voor en na het zoekwoord bestudeert en analyseert. Het optimaliseren van een website met slechts één trefwoordinjectie wordt steeds minder effectief, nu is het nodig om inhoud van hoge kwaliteit te maken die voldoet aan de verzoeken van gebruikers.

In verband met de bovenstaande veranderingen in zoekmachineoptimalisatie zijn de volgende trends naar voren gekomen:

ontwikkeling van “expertise, autoriteit, betrouwbaarheid” (E-A-T) beoordelingen in zoekmachines;

de ontwikkeling van gesproken zoekopdrachten en de dominantie van mobiel internet. De meeste SEO-specialisten denken nog steeds in termen van de desktop en negeren het instellen van regelmatige monitoring van posities in mobiele zoekresultaten, wat objectief gezien de hoogste prioriteit krijgt;

het vergroten van de transparantie van SEO-diensten.

Ter afsluiting van de veranderingen in SEO, laten we u eraan herinneren dat het veel tijd kost om de TOP van de zoekresultaten te veroveren, er zijn geen onmiddellijke honderd procent oplossingen voor dit probleem en dat wordt niet verwacht. Je moet alle updates volgen. Er zijn gewoon geen onbeduidende en onbelangrijke dingen bij promotie.

Online adverteren in 2020

Van jaar tot jaar breiden de mogelijkheden van adverteren zich uit, er zijn steeds meer formaten, het richten op interesses wordt breder. De belangrijkste veranderingen waarmee we naar 2020 zijn gekomen:

  • Google innovaties:
  • doelgroeptargeting: geïnteresseerde kopers en demografische gegevens;
  • Google Ads-prijsextensie. Het is nu gemakkelijker om u te onderscheiden van de concurrentie;
  • nieuwe advertentie-indeling voor mobiel – Galerij. 8 foto’s met tekst en beschrijving, de adverteerder betaalt voor het bezoeken van de site of voor het scrollen door 3 of meer foto’s;

Productreclame op YouTube in lijn met de interesses van gebruikers.

De zoekresultaten worden steeds meer in beslag genomen door advertenties. Yandex-advertentieblokindelingen veranderen regelmatig, advertenties worden gemengd in het midden van mobiel organisch, dupliceren de eerste adverteerder onderaan en worden in de productgalerij getoond met behulp van slimme banners. Toch slagen zoekmachines er nog steeds in om vakkundig te manoeuvreren tussen de belangen van adverteerders en gebruikers. De groei van advertenties in de SERP heeft geen invloed op het correct reageren op gebruikersvragen, en de ontwikkeling van neurale netwerken en nieuwe zoekalgoritmen die daarop zijn gebaseerd, dragen bij aan de toenemende semantische relevantie van deze antwoorden.

Audioadvertenties zullen in 2020 blijven groeien, gedreven door de stijgende populariteit van podcasts. YouTube-videoadvertenties worden verbeterd door prestatietools toe te voegen aan klassieke videoadvertentie-indelingen.

Het is ook merkwaardig dat de straatreclameborden die bij iedereen bekend zijn, geleidelijk overgaan op digitale formaten. Hierdoor kan het bedrijf op het meest geschikte moment in de verschillende media met het publiek communiceren. Advertentiesystemen zullen dus blijven evolueren en hun publieksbereik op alle mogelijke manieren uitbreiden.

De mogelijkheden van sociale netwerken blijven elk jaar groeien, waardoor gebruikers in hun ruimte nauw worden vastgehouden. De grootste wijzigingen zijn aangebracht op Instagram:

Instagram en Facebook testen het verlaten van likes, als het experiment een positief resultaat geeft, dan zullen in de nabije toekomst likes als beoordeling van de effectiviteit verdwijnen.

Afgestemd op de behoeften van het publiek, introduceerde Instagram een ​​nieuw profielformaat: het auteursaccount. Dit formaat is vooral geschikt voor degenen die via het sociale netwerk geld verdienen aan een persoonlijk merk.

Nieuwe advertentie-indelingen en display-platforms. Bijvoorbeeld het blok “Interessant”.

De mogelijkheid om merkmaskers voor bedrijven te maken.

Extra sjablonen voor profielontwerp in grafische editors. De trend voor hoogwaardige visuals.

Facebook en MyTarget zijn actief bezig met het ontwikkelen van advertentiesystemen. Er zijn nieuwe analytische statistieken verschenen en betalingsformulieren zijn verbeterd om het winstgevender te maken om voor een gerichte actie te betalen.

E-mailmarketing in 2020

E-mailmarketing verliest terrein, maar blijft nog steeds in de armen van marketeers en draagt ​​bij aan de algehele promotie. De vuistregel voor succesvolle e-mailmarketing is simpel: uw e-mails moeten nuttig zijn. Ja, daarnaast is een goede verzendtijd van enig belang, het trekt onderwerpregels aan, aanpassingsvermogen is vereist, maar dit zijn allemaal slechts toevoegingen die op zichzelf niet in staat zijn om het aantal openingen en overgangen te verhogen. Voordelen voor uw abonnees kunnen worden toegevoegd aan mailings als u het publiek goed kent. Om dit te doen, moet u er informatie over verzamelen: naam, leeftijd, geboortedatum, aankoopgeschiedenis – dit alles is van belang en stelt u in staat de database te segmenteren door de meest relevante aanbiedingen naar bepaalde segmenten te sturen. Vergeet ook de personalisatie niet, persoonlijke oproepen maken het contact meer vertrouwen. Nieuwe trends in e-mailmarketing omvatten slechts één functie die zich het afgelopen jaar heeft verspreid:

interactieve elementen in de brief. Bijvoorbeeld de “vind-ik-leuk” -knop, waarmee u feedback kunt krijgen en kunt begrijpen hoe interessant uw nieuwsbrief is voor abonnees.

  • Net als voorheen vereisen mailinglijsten:
  • interessante en nuttige inhoud voor promotie;
  • personalisatie en doelgroepsegmentatie. Een nauwkeurige treffer voor de doelgroep kan het grootste aantal ontdekkingen opleveren;
  • aanpassingsvermogen voor mobiele apparaten;
  • integratie van e-mailmarketing met andere tools: CRM, beldiensten, sociale netwerken. 

Contentmarketing en copywriting

Misschien wel het meest stabiele gebied van internetmarketing met een regelmatig toenemende mate van effectiviteit. Er zijn geen trends als zodanig. Net als voorheen moeten eenvoudige regels worden gevolgd:

  • Content voor mensen, niet voor robots. LSI-copyright met de nadruk op E-A-T zal werken, en opnieuw geoptimaliseerde teksten vallen onder zoekmachinefilters.
  • Inzicht in de doelgroep. De tekst moet voldoen aan de behoeften van de klanten.
  • Minder water, meer feiten. Gebruikers zijn beter geworden in het lezen van iets langere teksten, maar kunnen nog steeds niet goed omgaan met voetdoeken.
  • Bij het plaatsen van materiaal op bronnen van derden, moet u rekening houden met de interesses van het publiek van de site.
  • Hoogwaardige inhoud.

Over trends in het algemeen

In het begin gokten velen op chatbots, IGTV op Instagram, voorspellende analyses, gesproken zoekopdrachten en kunstmatige intelligentie. Het werd echter al snel duidelijk dat de halfgetrainde robots die op bijna elke site worden ingezet, bezoekers irriteren. Zelfs Yandex besloot uiteindelijk om online consultants uit de zoekresultaten te verwijderen. We wachten dus op meer technologische oplossingen. Virtuele en augmented reality zijn naar de achtergrond verdwenen, hoewel ze nog steeds potentieel hebben. Gesproken zoekopdrachten en kunstmatige intelligentie evolueren, maar niet zo snel als we zouden willen. Maar turbopagina’s en conversies na weergave voor de evaluatie van display-advertenties zijn in volle gang. Gamification, hype en regelmatig goede content zijn de onbetwiste leiders van de afgelopen jaren. Het mobiele publiek blijft gestaag groeien en het aantal bedraagt ​​85,2 miljoen. Er wordt voorspeld dat het volume gelijk zal zijn aan het publiek van het hele netwerksegment, wat betekent dat mobiele advertenties zich zullen blijven ontwikkelen.

De inkomsten uit internetreclame zijn al hoger dan die van televisie. Deze kloof zal in de toekomst alleen maar groter worden. Digitaal bloeit en we staan ​​op het punt de groei van veel advertentiesegmenten te zien. Het is belangrijk op te merken dat slimme marketing anno 2020 alles draait om marketing. Er zijn veel technologische richtingen en ze zijn allemaal erg diep. Er zijn nogal wat full-cycle bureaus, want er zijn er maar weinig die tegelijkertijd hoogwaardig werk kunnen leveren voor SMM, SEO, SERM, enz. Als gevolg hiervan is er een onderbreking in de communicatie. De cliënt wendt zich tot verschillende bureaus voor verschillende diensten en elk trekt de deken over zich heen, waarbij hij de algemene logica verliest.

Dit alles moet leiden tot de consolidatie van de markt, waar de leidende spelers leiderschap zullen verwerven. Een enkele strategie en de vervulling van beloofde KPI’s over alle kanalen heen, vereist één centrum. Om effectief te blijven, moet u constant leren, updates volgen, nieuwe tools implementeren en testen, en consumenten leren zien als echte mensen, hen relevante waarde en een comfortabele ervaring bieden. Dit is de enige manier om erachter te komen welke trends en nieuwigheden het bedrijf op het netwerk kunnen promoten.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

website ontwerpen

webdeveloper

https://webdevelopmentapp.com/nl/