Thuis winkel
Image default
Aanbiedingen

Trends in de e-commerce

Als je iets besteld bij een webshop dan heb je te maken met e-commerce. E-commerce is een erg groeiende markt en online winkels zijn verdriedubbeld in twee jaar tijd. Doordat de concurrentie steeds hoger word onder online winkels blijven webwinkels constant met nieuwe innovaties komen. Door telkens te blijven vernieuwen creëert een webwinkel een voordeel ten opzichte de competitie. Door dit voordeel bestel je bij deze online winkel en niet bij de concurrent. Want zeg nou zelf: Je besteld toch alleen ergens als die online winkel jou iets meer te bieden heeft? In dit artikel bespreken wij de meest actuele e-commerce ontwikkelingen van dit jaar.

 

Steeds sneller leveren

 

Een groeiende ontwikkeling is het steeds sneller bezorgen van producten. Als je eerst iets kocht bij een webwinkel kon je ervan uitgaan dat het een hele tijd zou duren voordat je het pakket zou ontvangen. Dit is tegenwoordig verleden tijd. Webshops halen alles uit de kast om zo snel mogelijk je bestelde artikel bij jouw thuis te leveren. Veel webwinkels bieden voor 23.59 besteld is morgen thuis bezorgd. De vraag is tegenwoordig hoog naar vandaag besteld morgen in huis winkels. Daarom bestaan er websites zoals bijvoorbeeld Morgenbinnen.nl die overzichten geven van webshops die de volgende dag leveren. Zo hoef je zelf als klant niet op zoek te gaan naar webwinkels die de volgende dag in huis leveren. Kleding is het meest besteld product bij webwinkels. Hierdoor is vandaag besteld morgen in huis kleding een populaire zoekterm. 

 

Achteraf betalen bij steeds meer webwinkels 

 

Ook is achteraf betalen een nieuwe ontwikkeling. Steeds meer mensen zijn op zoek naar winkels waar ze later kunnen betalen. Dit later betalen word geregeld via externe betaalpartijen zoals Afterpay of Klarna. Sommige websites hebben overzichten gemaakt van deze online winkels waar je later kunt betalen. Hierdoor kan de klant gemakkelijk deze winkels vinden. Achteraf betalen wordt zo makkelijk mogelijk gemaakt, zo heb je met Klarna en Afterpay een applicatie waarin je duidelijk kunt zien wat je nog moet betalen en wat je al hebt betaald. Ook kan je bij deze betaalopties er voor kiezen om je openstaande facturen in stukken af te betalen. Het later betalen wordt dus steeds gemakkelijker gemaakt.

 

Steeds duurzamer

 

Ook is er een totaal andere eis bij gekomen bij online winkels die weinig met klanttevredenheid te maken heeft. Dit is steeds duurzamer bezorgen. Veel bezorgdiensten stappen over naar CO2-neutrale bezorging en rijden elektrisch. Naast het elektrisch rijden, worden verpakkingsmaterialen zoals plastic steeds vaker vervangen door iets duurzamers. Ook ontvang je bij de meeste bestellingen geen papieren factuur meer bij je bestelling, maar krijg je de factuur digitaal opgestuurd wat bekend staan als een e-factuur. Webwinkels onderscheiden zich dus niet alleen in het klantgemak, maar proberen ook positieve aandacht te creëren door iets goeds te doen voor de wereld.