Weet jij waar ISO voor staat? ISO staat voor International Organization for Standardization. Het is een onafhankelijke, niet-gouvernementele organisatie die is samengesteld uit vertegenwoordigers van verschillende nationale normalisatie-organisaties. De ISO 22000-standaard is in 2016 uitgebracht en is de nieuwste internationale standaard voor kwaliteitsmanagementsystemen. Het specificeert de vereisten voor een kwaliteitsmanagementsysteem waarbij een organisatie moet aantonen dat het in staat is om consequent producten en diensten te leveren die voldoen aan de eisen van de klant en de toepasselijke regelgeving, de organisatiedoelstellingen te behalen en de prestaties in de loop van de tijd te verbeteren. Meer over ISO 22200 lees je in dit blog! De voordelen van de certificeringISO 220000 is een nieuwe norm voor kwaliteitsmanagement die is ontworpen om organisaties te helpen bij het implementeren van kwaliteitsmanagementsystemen. Het biedt organisaties een raamwerk om hun processen, mensen en technologieën op elkaar af te stemmen.
De voordelen van de certificering zijn:
Enkele van de belangrijkste voordelen zijn dat bedrijven hun klanten gecertificeerde kwaliteitsproducten en -diensten kunnen bieden, wat kan leiden tot merkloyaliteit. ISO 220000-certificering helpt ook de operationele efficiëntie te verbeteren en helpt productdefecten en garantieclaims te verminderen. De vereisten van ISO 22000ISO 22000 is gemaakt om organisaties te helpen bij het implementeren van de noodzakelijke vereisten. Om de certificering te krijgen, moet een organisatie een geschikt kwaliteitsmanagementsysteem hebben. Het moet ook kunnen aantonen dat het een systematische aanpak heeft voor het beheer van zijn producten en diensten en in staat is om risico’s te beheersen. Hieronder volgen de minimumvereisten voor het behalen van certificering: Er is een kwaliteitsmanagementsysteem aanwezig. Dit omvat de goedkeuring van een geschikte productstandaard en een continu verbeteringsproces. Het omvat ook het hebben van mechanismen om risico’s te beoordelen, zoals een plan voor incidentbeheer en een plan voor corrigerende maatregelen. Een systematische aanpak voor het beheer van producten en diensten, inclusief procedures.
|
https://rdmg.nl/normen/iso-22000/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Waarom is tegels inclusief legservice voordeliger? Tegels kopen is niet zo ingewikkeld. Maar als je ze wilt laten leggen, dan wordt het een ander verhaal. Tegelzetters rekenen vaak hoge prijzen voor...
- Uw olijfboom snoeien: Een stap-voor-stap gids voor een overvloedige oogst. Het kweken van een olijfboom van een jong boompje tot een overvloedige oogst kan een lonende ervaring zijn, maar vereist veel geduld en kennis. Snoeien...
- De voordelen van een achteruitrijcamera installeren Een achteruitrijcamera installeren in uw voertuig kan het verschil maken tussen stressvol inparkeren en moeiteloos manoeuvreren. Met een goed geïnstalleerde camera krijgt u een duidelijk...
- Boeket Kunstbloemen Peter van Son ontwerpt al sinds 1979 prachtige, kunstbloemen en kunstboeketten. In de loop er tijd is ons assortiment kunstboeketten steeds groter en realistischer geworden....
- Wat u moet weten over Oase vijverpompen: De voor- en nadelen Vijverpompen zijn een integraal onderdeel van elke routine voor vijveronderhoud en zorgen voor de noodzakelijke beluchting, circulatie en filtratie voor gezond water. Oase, een toonaangevende...
- CRM-software voor uw winkel Ontdek hieronder hoe u als winkeleigenaar een CRM-systeem kunt gebruiken om nieuwe klanten aan te trekken en oude klanten te behouden. De detailhandel heeft bijzonder...