Een aantal jaren terug kwam dan uiteindelijk het zo langverwachte 4G netwerk naar ons land toe, iedereen was gigantisch blij toen dit 4G netwerk werd uitgerold in Nederland. Het gevolg van de aanleg hiervan zou zijn dat ons netwerk een stuk sneller zou zijn en dat smartphones nog beter te bedienen zouden worden voor de consument. Uit onderzoek is gebleken dat dit niet helemaal het geval is, veel mensen ervaren de kwaliteit van 4G niet veel beter dan de kwaliteit van de normale 3G verbinden. Hoe zou dat nou precies komen vraag je jezelf dan af? De beloftes stroken dus niet helemaal met de werkelijkheid, ondanks dat de verbinding overal gewoon optimaal zou moeten zijn. De consumenten is nu druk aan het onderzoeken waarom de 4G verbinding niet goed werkt en wat er eventueel verbeterd zou moeten worden om dit wel goed te laten functioneren. De consumentenbond is al vanaf de begin jaren 50 actief dingen aan het onderzoeken om er zo voor te zorgen dat de consument tevreden is en zij rechtvaardig behandeld worden. Zo hebben zij ook onderzoek gedaan naar de werking van het 4G netwerk, dit heeft er toe geleid dat de 4G meer in opspraak is gekomen. Ze hebben gekeken naar de 149 plaatsen waar 4G verbinding zou moeten zijn, hieruit is gebleken dat de snelheid van deze verbinding bij lange na niet voldoet aan de daadwerkelijk eisen en beloftes aan de consument. KPN kwam dan van alle aanbieders nog het best naar voren, bij hun werkte wel ruim 90% van de 4G verbindingen heel goed. Bij Vodafone werkt bijna de helft van de 4G verbindingen niet goed, een veelte groot percentage voor zon grote telefoonaanbieder. Als je een glasvezelspecialist inschakelt heb je tuis in ieder geval goed internet, hier zijn vaak de glasvezelmetingen bij inbegrepen.
|
http://www.optinet.nl/ |